Drugi trening

Dzień 2

Dziś skupimy się nad nogami, koordynacją oraz refleksem

Zaczynamy tradycyjnie od rozgrzewki, która powinna trwać około 10 minut

  • Rozgrzewka – bieg w miejscu 2 minuty, stretching 2 minuty, pajace możemy podzielić na dwie serie po 15 sekund, stretching 2 minuty, krążenie bioder – tułowia – kolan oraz stawów skokowych

          https://youtu.be/cVG7oqvK8Mw https://youtu.be/BYdRU4_o4K8 https://youtu.be/g8Dlgn-iDtQ 

  • Ćwiczenie 1. - przysiady z piłką 3 x 10 przysiadów (w tym ćwiczeniu wykorzystujemy taboret, krzesło lub kanapę oraz piłkę)

           https://youtu.be/Yvg9JlNahZE 

  • Ćwiczenie 2. - przysiady na jednej nodze 3 x po 7 przysiadów na każdą nogę (młodsi zawodnicy robią po pięć przysiadów – nogę zakładamy na krzesło lub kanapę przysiad wykonujemy tak aby kolano nie wychodziło za stopę)

           https://youtu.be/UHRepVavitI

  • Ćwiczenie 3. - dynamiczny bieg w miejscu 3 x 40 sekund (podczas tego ćwiczenia można poprosić tatę, mamę lub rodzeństwo o pomoc. Po upływie 10 sekund zmieniamy kierunek biegi o 90°)

           https://youtu.be/USAssnlwMQY

  • Ćwiczenie 4. – Koordynacja + wytrzymałość 3 x 25 sekund (w ćwiczeniu można użyć wyobraźni i wykorzystać np. dwa patyki, ręczniki itp.

           https://youtu.be/1Hmczth5x1k

  • Ćwiczenie 5. – refleks 3 x 30 sekund na nogę (do ćwiczenia proszę poprosić o pomoc kogoś z domowników – potrzebne będą nam przedmioty o pięciu różnych kolorach ustawionych od siebie o 20 – 30 cm. – skrajne kolory + środkowa reakcja prawą nogą, po 30 sekundach robimy krótką przerwę i zmieniamy nogę.

           https://youtu.be/MHVAmcpgP_w https://youtu.be/TYe5EnOxo_A

Po każdym ćwiczeniu robimy przerwę na stretching oraz uzupełnienie płynu.

Trening oczywiście kończymy stretchingiem

Ze sportowym pozdrowieniem Akademia Piłkarska AMS